Follower

Selasa, 15 Mac 2011

Debat Blogger : Cinta tak mengenal usia

Debat Blogger : Cinta tak mengenal usia.


"Debat Blogger.. Satu segmen yang akan membincangkan tentang satu tajuk antara blogger... Bagaimana? Aku akan bukak satu tajuk dan kita akan berbalas pendapat melalui entri masing-masing.. Kita sama-sama suarakan pendapat masing-masing. Gunakan akal akan yang dikurniakan untuk berfikir. Pendapat anda, hujah anda, entri anda.. " - Mr. Kamikaze

Sebenarnya diri saya sendiri mengalami situasi ni sekarang….saya nak ceritakan ni adalah kisah benar saya sendiri…. Boleh lah dikatakan  “More personal”….

Saya sekarang tinggal kat kelana jaya. Saya adalah x student  (UNITAR). Dari tahun (2002) sampai sekarang saya tinggal kat kelana jaya dan tempat yang sama. Saya sekarang berumur 29 tahun dan bf saya dah berumur 40 tahun. Saya start cinta dengan dia masa umur saya 23 tahun (2005). Sudah  7 tahun kami bercinta... tapi sampai sekarang tak ada rezeki untuk berkahwin…

Orang India memang tidak suka kalau perempuan itu kahwin dengan lelaki ynag berumur….special keluarga saya…. family saya langsung tidak suka, saya kahwin dengan bf saya….. Bapa saya meninggal dunia masa saya belajar tinggatan 5 (1999). Ibu saya meninggal tahun (2006) bulan October. Sempat ibu dapat lihat graduation saya tahun (2006) juga tapi bulan August. Orang yang tidak suka itu adalah abang2 dan kakak saya. Mereka suruh saya “break off “ dengan bf saya. Masa itu juga meraka telefon bf saya, suruh dia “jangan jumpa dan telefon saya”….masa itu bf saya setuju apa yang abang2 saya bagi tahu kat dia….

Di sebab kan bf saya berumur keluarga saya, tidak suka saya berkahwin dengan dia walaupun, kami sudah mempunyai career. Bf saya mampunyai business sendiri (Transportation) dan sudah ada rumah pun. So apa lagi nak???....

Bagi abang2 dan kakak saya, saya dan bf saya sudah break off. Tapi kami masih bercinta macam dulu.….Bagi saya, cinta dengan orang berumur ni (seperti bf saya), dia sangat memahami dan menghormati saya dalam apa jua keadaan pun. Kami sudah melalui banyak dugaan untuk mempertahankan cinta kami yang suci ni….kami berdoa supaya cinta kami dapat diterima oleh keluarga saya… keluarga bf saya tidak ada masalah dengan cinta kami….

Walau sudah bertahun saya cinta, saya tidak pernah pergi rumah dia… sebab saya follow culture saya….kawan2 pun berdoalah supaya cinta saya dapat terima oleh keluarga saya.
Bagi saya, cinta ni tidak mengenal usia, tapi ianya dari hati….Walaupun kami belum kahwin tapi saya rasa bahagia dan bertuah sebab dapat bf macam dia…

Adakah masalah ni ada pada semua culture????

The conclusion is….carilah orang yang lebih matang dari kita supaya hidup lebih bahagia….

2 ulasan:

  1. http://red-kamikaze.blogspot.com/2011/03/ramai-yang-boleh-buat-rupanya.html

    BalasPadam
  2. wah...dear,meremang bulu roma i baca entry u...tp percayalah,bila kita mempertahankan sesuatu yang baik,berharap lah semoga ia menjadi kenyataan...i'll pray for u...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cari Blog Ini